vrijdag 4 september 2015

Aflevering 10 - Duitslandlaan 292

Donderdagmiddag 3 september 2015

Duitslandlaan 292

Samen met Joëlla ga ik naar de bezichtiging.
Het gebouw de  Leliënborgh heeft
twee ingangen.
Het is een groot seniorencomplex in het stadshart.
We gaan van de ene ingang naar de andere
op zoek naar 229.
Dat huis lijkt niet te bestaan?



Ik zie twee heren met aktetas.
Bent u van woningcorporatie Mooiland?
Wij zoeken nummer 229.
U bent denk ik in de war?
Het is nummer 292!
Waarom staat het verkeerd vermeld in
de uitnodiging?
Wij maken die uitnodiging niet… mevrouw…

Ik laat de geprinte uitnodiging zien.
De man leest hardop: Nathaliegang 229!
Potjandosie, ik ben zo in de war
Dat ik al huizen door elkaar ga halen.

We zijn de enigen en gaan met de lift
naar boven.
Joëlla kan gemakkelijk naar binnen.
De flat is donker en kijkt uit
op een parkeerplaats.
Met bomen dat dan weer wel.



Na de mooi aangeklede flat van vanmorgen
valt dit totaal in het niet.
De woonconsulent doet nog pogingen
het aantrekkelijk te maken.

Er komt een nieuw aanrechtblad, deze is beschadigd.
Is er een berging beneden?
Nee, wel een lange gang om de fietsen te stallen.
Iedereen heeft daar zo zijn eigen plaatsje.
Er wordt niet moeilijk over gedaan.
Ik wordt er achterdochtig van.
Waar wordt wel moeilijk over gedaan?

Dit is het tweede huis vandaag waar ik nee op ga zeggen.
Beneden in de hal maken we nog een praatje.
Een oude dame wacht op de taxi.
Woont u hier al lang?
Een maand of zeven.
Ik kwam van de Schoutenhoek.
(Staat hoog op mijn lijstje!)
Ik ben in een jaar tijd tweemaal verhuisd.
Ik heb met veel plezier vierentwintig jaar
In de Athenestraat gewoond.
(Staat ook hoog op mijn lijstje
en ga ik morgen naar toe)
Ik had daar nooit weg moeten gaan.
Maar ja, ik verkeek me op die mooie nieuwbouw.
Maar het was er zo stil.
Hier heb ik het wel naar mijn zin.

Joëlla en ik steken over naar het stadshart.
Eén voordeel, het complex ligt heerlijk centraal.
In de serre van het prachtige restaurant Clooney,
gaan we genieten van een drie gangen High Tea.








In de namiddag wandelen naar de Schoutenhoek.
En spreek ik de bewoners aan die op het balkon
aan klussen zijn.
Zij hebben het huis gekregen in mei.
Ik herken ze van de bezichtiging.
Ze voelen zich te koning te rijk.

Er komen daar weinig appartementen vrij.
Nogmaals ben ik blij dat ik de Nathaliegang heb geweigerd.
De huur is hier net zo hoog.
Maar het is een prachtige centrale plek.
De moeite van het wachten waard!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten