donderdag 3 september 2015

Aflevering 8 - Nathaliegang 229

3 september 2015

Nathaliegang 229

Voor het eerst ontvang ik een mail.
Op 1 september 2015
De huur kan 15 september ingaan.
Beslissen voor 4 september!

Ik maak een afspraak op
donderdagochtend 3 september.
Het is de eerste keer dat ik een woning bekijk
die niet is gestript.

De dochter van de bewoner,
die onlangs op 87 jarige leeftijd is overleden,
leidt mij rond.
Zij lijkt wel een makelaar die met verve
alle voordelen opsomt.

'Mijn vader zat dolgraag in de serre.
Kijk… heeft een verwarming aan laten leggen.
In de winter was het te koud'.'



De teleurstelling dat het appartement
geen balkon heeft voelt direct minder zwaar.

'De keuken is pas vernieuwd en de badkamer
staat op nominatie vernieuwd te worden.'



Gompie…. Die keuken en badkamer zien er
mooier en schoner uit dan in mijn eigen huis!

'Mijn vader had een werkster,
Het ís goed bijgehouden.'

Het is duidelijk een rijke familie.
Ik zak in het tapijt en alles ziet er keurig uit.

'Als u de flat accepteert laten we alles liggen.
Kijk de gordijnen heb ik er al afgehaald,
maar die kunnen zo weer opgehangen worden.'

Logisch dat de familie er belang bij heeft.
Het spaart hen veel werk.
Maar het is ook verspilling om goede
spullen te vernietigen.

De twijfel maar ook een licht
gevoel van paniek slaat toe.
Wat muurverf op een paar wandjes.
Schoonmaken hoeft niet.
Overal prima vloerbedekking.
Gordijnen kan ik later vervangen naar
mijn eigen smaak.
Kortom ik kan er zo in.

Ik ken de wijk.
Joëlla had vorig jaar een optreden.
In het pas vernieuwde en leuke
winkelcentrum Rokkeveen.



Ik pieker hoe we hier naar toe waren
gekomen.
Randstadrail….liften die soms
weigeren.
Hoge huur 670 euro.
Voor die prijs kan ik beter
wachten op een woning
in het centrum.

Om mezelf een slapeloze nacht te besparen.
besluit ik vroeg in de avond niet
op het mooie aanbod in te gaan.
Het mag niet baten.
Schaapjes tellen… het helpt niks niemendal.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten