vrijdag 4 september 2015

Aflevering 9 - Athenestraat 26



Vrijdag 4 september 2005

Athenestraat 26

Er zitten al een aantal dames in de gang te wachten.
Ik herken een mevrouw van een bezichtiging.
Dat kan niet volgens haar.
Ik ben maar één keer gaan kijken dit jaar.
Dat was in de Schoutenhoek.
O... nu herken ik u, u bent met mij meegelopen
naar de halte van de Randstadrail!

Ik maak ook een praatje met de andere dames.
Eén vrouw vertelt gister in de Duitslandlaan te zijn geweest.

Oh dan was u zeker later dan ik?
Ik was er om half twee en ben niet op het aanbod ingegaan.
Wat vond u er van?

Als ik een miljoen had zou ik het voor geven.
Echt waar?
Ja, ik woon nu in een onveilige situatie.
Ik vind het een paleis.
Maar ik weet nog niet of mijn papieren in orde zijn.
Voor sommige woningen is mijn inkomen net
vierhonderd euro per jaar te weinig.



De consulente van Vidomes is gearriveerd.
We bekijken de flat met de gerenoveerde keuken.
De badkamer staat op de nominatie vernieuwd te worden.

De flat heeft een mooi ruim balkon.
Alle balkons in dit complex liggen op het zuiden.



Maar dit is een hoekwoning met een balkon aan
de zijkant van het complex.



De flat vind ik geschikt.
Ik ben een keer met Joëlla naar het complex geweest.
Ze kon in de lift en op de galerij komen.
Helaas is de voordeur smal.
Misschien te smal volgens mijn centimetertje?
Of net aan?
De flat is gebouwd in 1980.
Niet als seniorenflat.
De lift is later aangebracht.

Ik sta nummer vijftien.
Dus hoef nog niet te beslissen.
De mevrouw in de 'onveilige situatie' gaat het eerst
de keuken in met de consulent.
Om te kijken of haar papieren in orde zijn.
Ze heeft duidelijk behoefte aan privacy.

Helaas zegt ze al snel gedag en is
de volgende aan de beurt.
Een aantal dames weigeren.
En is opeens het nummer voor mij aan de beurt!
Zo snel kan het gaan.
Begin je als nummer vijftien en ben je opeens nummer twee!
Ik hoef niet te besluiten.
Degene die aan de beurt is neemt het.

Nu maar hopen dat de mevrouw het gister aan haar
aangeboden appartement in de Duitslandlaan krijgt.
Ik ben een bofkont dat ik nog steeds heerlijk woon in Nieuwenhoorn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten