dinsdag 8 september 2015

Aflevering 11 - Bijdorplaan 491


Dinsdag 8 september 2015

Bijdorplaan 491

Vandaag kijk ik nogmaals rond in dit complex.
Met een frisse blik.

In maart 2015 was het mijn eerste kennismaking
met een huis in Zoetermeer.
Ik vond het helemaal niks.
Te modern, geen balkon, het
leek teveel op een kantoor.


Inmiddels ben ik tien huizen verder.
Te kleine huizen.
Verwaarloosde appartementen.
Te ver van het centrum.
Niet rolstoeltoegankelijk.

Ik doe er zeven minuten over op de fiets.
Kan me nu beter oriënteren.
Ik spreek een dame aan.
Zij loopt wat in het rond te kijken.
We raken aan de praat.
En wachten op een bankje.

Zij woont op de Griekenlandlaan.
O… in één van de drie vierkante flatjes?
Nee ik woon in de grote flat.
Met vier kamers.
Ik kwam daar met mijn kinderen wonen.
En woon nu alleen.
De woningcorporatie zet steeds
nieuwe en nog grotere antennes op het dak.
Daar vangen zij veel geld voor.
De bewoners van de flat hebben er last van.
Oorsuizen, hoofdpijn en andere lichamelijke klachten.
Vestia doet er niets aan.
Ondanks vele brieven en klachtprocedures.

De woningconsulent arriveert.
Zodra ik de flat instap ervaar ik de
ruimte van achtenzestig vierkante meters.
Alle hinderpalen vallen weg.
Ook de hoge huur.
Liever beknibbelen met euro's.
Dan beknibbelen met ruimte.


Luxe zonneschermen.
Vloerverwarming.



Helaas ben ik nummer tien.
Nummer één aanvaardt de flat direct.
Geef hen geen ongelijk!

Vanaf nu is het wachten tot ik aan de buurt ben.
Ik heb nu een top VIER
Schoutenhoek, Bijdorplaan, Nassaulaan en Athenestraat.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten